svētdiena, 2010. gada 22. augusts

Diena Rīgas svētkos.


05:30 - Ceļos un taisos lai nenokavētu autobusu. Visu mazliet apgrūtina iepriekšējās dienas negadījums tāpēc ari tik agri jāceļas.
Autobus pienāca savā paredzētajā laika un ne par minūti vēlāk.
Pa ceļam pagulēt arī nesanāca, bet tas nekas, vismaz varēja apskatīt apkārtni kas redzēta jau pārdesmit reižu.
Nonācu galā un mani jau tur sagaidīja. :) Uztraukums vairs nebija tik liels kā pirmoreiz, bet bez tā jau iztikt nu ne kādi, taču uz lielpilsētu dodos. :)
Izmetām pāris līkumus pa pilsētu un man tika pasniegta neliela deva vēstures un vispārējs pilsētas apraksts. Interesanti. Apskatījām ēku fasādes ko ne katrs cilvēks un jo īpaši Rīgas iemītnieks pamana, jo ēku fasādes patiešām ir ļoti interesantas, īsta māksla salīdzinot ar mūsdienu ēkām.
Viens no notikumiem kas mani vilināja doties uz Rīgu bija svētku laikā paredzētā retro auto parāde kas starp citu bija patiešām aizraujoša. Kā man teica tad tajā laikā kad notika šī parāde Rīgas motormuzejs bija pilnība tukšs.
Mašīnu bija patiešām daudz un man bija ļoti interesanti paskatīties. Sajūta it kā būtu nonākusi kaut kur pagātnē, jo mašīnas izskatās kā no vecām filmām kur parasti tiek attēlota pakaļdzīšanās vai kāda citā sadzīviskā ainā.
Iespaidi tikai tie labākie un pozitīvākie.
Kad beidzot gājēju pāreja atbrīvojās mēs devāmies tālāk apskatīt pilsētu un sagaidīt mūsu trešo līdzgājēju. :)
Izgājām cauri Vērmanes dārzam kurā iepriekš vēl nekad nebiju bijusi. Vispār es Rīgā esmu ļoti reti, patiešām reti tāpēc šis man bija liels piedzīvojums.
Šajā laikā Vērmanes dārzs nebija tāds kādu to biju iztēlojusies, bet man teica, ka tad kad cilvēku šeit neesot tik daudz tad vis ir tā kā tam jābūt. :)
Vēlāk mani aizveda līdz 11. novembra krastmalai kur arī rosījās visi cilvēki. Krastmala bija svētku centrālā vieta, vismaz ta varēja spriest pēc cilvēku pieplūduma.

Svētku laikā cilvēkiem bija iespēja pārbaudīt savas zināšanas par Rīgas svētkiem aizpildot aptaujas anketu ar daudz un dažādiem jautājumiem par un ap Rīgas svētkiem. Aizpildot anketu tev piešķir Rīgas svētku nozīmīti, bet ja uz jautājumiem atbildi pareizi tad noteikti ko vairāk, bet to zin tikai tie kas ir īsti zinātāji par šiem svētkiem.
Krastmala šajā diena bija garāka ēdama iela kā to visu laiku slavēja televīzijas cilvēki un ne par velti, tik tiešām tā bija. Tie kas redzēja svētkus pa televizoru zin, jo tik pat kā visas ielas garumā bija izvietoti galdiņi un teltis kurās tika gatavoti visdažādākie ēdieni un pasniegti dzērieni. Vis ko sirds šajā dienā varēja kārot.
Uz vanšu tilta sāka pulcēties cilvēki, jo tūliņ, tūliņ bija jāsākas lidotāju šovam.
Visu cilvēku galvas bija pievērstas debesīm, jo visu acis priecēja profesionāli trīs lidotāji, to starp arī viena sieviete.
Demonstrējumi bija iespaidīgi, bet pats iespaidīgākais cilvēkus gaidīja vakarā kad Igauņu pilots Jurģis veica triku palidojot zem Vanšu tilta.
Paralēli koncertiem kas notika uz lielās skatuves norisinājās ari dažādas sacensības, paraugdemonstrējumi, gatavošanās nakts skrējienam un vēl daudz dažādu interesantu lietu.

Pa ielām staigāja cilvēki kas bija tērpti gadsimtu vecos tērpos un izskatījās pēc īstiem džentlmeņiem un pieklājīgām dāmām.
Uz dažādām ielām norisinājās mazi svētki, modes skates un muļķīgi priekšnesumi kas cilvēku sējās radīja smaidu visai dienai. :)
Nogājām arī gar ēku kuras fasādes sejas ir iespējams redzēt filmā par Latviju.
Šos iespaidus nav nemaz tik viegli izstāstīt. Varu tik pastāstīt sīkumus un pašu galveno varbūt aizmirst, bet apmeklēt Rīgas svētkus domāju ir to vērts.
Dienu patiešām izbaudīju un liels paldies man protams jāsaka diviem, patiešām foršiem un labiem cilvēkiem ka piekrita ar mani šo dienu pavadīt un iepazīstināt mani ar Rīgu - Paldies Jums Liels. :)

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru